بیمه شخص ثالث؛ حامی زیاندیدگان تصادفات رانندگی
می 4, 2023
خدمات صنعت بیمه در آیین اربعین یکپارچه خواهد شد
می 13, 2023
بیمه شخص ثالث؛ حامی زیاندیدگان تصادفات رانندگی
می 4, 2023
خدمات صنعت بیمه در آیین اربعین یکپارچه خواهد شد
می 13, 2023
قطار صنعت بیمه در ۵ محور اساسی حرکت خواهد کرد
برنامه های سال جاری بیمه مرکزی در شورای مدیران و معاونان تشریح شد؛

قطار صنعت بیمه در 5 محور اساسی حركت خواهد كرد

 
نگاه ویژه به شعار سال مقام معظم رهبری مبنی بر رشد تولید و مهار تورم از مهم ترین مولفه های هدفگذاری های صنعت بیمه به شمار می آید.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، مهندس مجید بهزادپور در نشست شورای مدیران با اعلام این مطلب افزود: با توجه به تکالیف قانونی و نگاه ویژه مقام معظم رهبری به موضوع شاخص های بیمه ای باید تلاش خود را در این حوزه مضاعف کنیم.
در ادامه این نشست دکتر علی بنیادی نائینی _ معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی با تشریح آخرین وضعیت صنعت بیمه در حوزه های مختلف،  به ارائه برنامه های آتی بیمه مرکزی در ۵ محور پرداخت.
وی بهینه سازی تعیین نرخ به ویژه در پرتفوهای بزرگ و به طور مشخص در حوزه درمان با هدف جلوگیری از ارائه نرخهای غیر فنی را اولین گام بیمه مرکزی در سال ۱۴۰۲ اعلام کرد و گفت: این مهم از طریق تعیین حداقل نرخ (نرخ پایه) توسط گروهی از متخصصین و اکچوئران، استفاده از نظام رتبه بندی شرکتهای بیمه ای و هدایت بیمه گذاران بزرگ به سمت شرکتهای بیمه ای رتبه نخست، استفاده از مکانیزم اعتبارسنجی بیمه گذاران، تفکیک و جدا سازی حسابهای بیمه عمر و زندگی از سایر رشته های بیمه های در شرکتهای مختلط انجام پذیر است.
معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی همچنین در این نشست از تشکیل شرکت اتکایی ملی فراگیر، تأمین مالی جمعی برای پروژه های کلان و سودآور کشور توسط صنعت بیمه، راه اندازی مدرسه حکمرانی صنعت بیمه با هدف توسعه سرمایه انسانی، رتبه بندی شرکت های بیمه همزمان با اعتبار سنجی بیمه گذاران به عنوان برنامه‌های تحولی بیمه مرکزی یاد کرد.
عضو هیات عامل بیمه مرکزی در ادامه از ظهور دو آیین نامه جدید در حوزه فعالیت شرکت های فناوری بیمه(اینشورتک) و آئین نامه  ذینفع واحد و اشخاص مرتبط خبر داد.
دکتر بنیادی در پایان گفت: اصلاح آیین نامه های سرمایه گذاری(۹۷)، توانگری مالی(۶۹)، نرخ گذاری(۹۴)و بیمه های زندگی(۶۸) در دستور کار این معاونت قرار گرفته و در حال طرح در کمیسیون تخصصی شورای عالی بیمه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *